2012. április 30., hétfő

pizzasütés

nah megint erre tévedtem végre:) van egy kis szusszanásnyi idő ebben a kisebb szünetben. gondoltam jelentkezem pár érdekes infóval meg recepttel.
 
a diétával kapcsolatban már nem is tudom mi volt az utolsó gondolatom, de a legutóbbi kontrollon azt mondta a doktor bácsi, hogy az értékeim közelednek a normális értékekhez. illetve a 14 kg mínusz tovább halad pozitívan:) másrészt kaptam egy elég durva dózisú kezelést, ami kiterjedt a tejfehérjére, a lisztre, a cukorra és az élesztőre is. mármint itt arra gondolok, hogy a biorezonancia, mostmár mindenféle rosszaságot kipucol a szervezetemből, ami nem odavaló. mondjuk kicsit kiütött pénteken, de megéri. ennyit vállalok.

4 hónap után ma végre ismételten ehettem pizzát. annyira jó érzés volt, hogy valami tésztaféleséget ehetek és mindenféle tiltott dologtól mentes. gyorsan le is firkantom a receptet meg pár tippet, ötletet, hogy mi hogyan látjuk Anyummal telepocakkal a következő adag készítését.
szóval 50 dkg rizslisztet beletettünk egy hatalmas tálba. adtunk hozzá  3-4 evőkanál olívaolajat. 2-3 teáskanálnyi sót, de mondjuk lehet picit több is, ha úgy szeretnéd. egy csomag sütőport tettünk bele élesztő helyett, mert ugye azt sem ehetek. beleütöttünk egy tojást és összegyúrtuk. 
nos ez nehezen megy az elején, úgyhogy adj hozzá langyos vizet, hogy könnyítsd a helyzeted. ne sokat először, csak kb. annyit, hogy szebben tudd összedolgozni az alakuló tésztát. megjegyzem folyamatosan fogsz még hozzá adni kisebb vízmennyiséget, mert picit nehezebben áll össze, mint a búzaliszt.
ha ügyes voltál és kitartó, akkor egy nagy labda lesz az összegyúrt tésztából. mi közben tettünk bele egy kis fokhagyma granulátumot meg pizzafűszertis, hogy finom legyen.

ha készen van a labdád, akkor tedd rá egy deszkára és nyújtsd ki a tepsid hosszának megfelelően. a tepsit olívaolajjal kikenjük, hogy ne ragadjon le a tészta. hogy mit teszel rá?:D hááát nem sajtot, nem tejfölt meg ilyesmit, ha tejfehérjementes diétán vagy, ez biztos :D
nos én egy tálba összekevertem kukoricát, babot, zöldhagymát, lilahagymát és cukkinit. ezt ráöntöttem a tésztára és ütöttem rá 4 tojást. majd betoltam a sütőbe 180 fokra és hagytam kb. 20-30 percig melegedni. egyszerűen csodás illatok szállingóztak a lakásban. elkezdtem pillangókat nevelgetni a hasamban és vártam, hogy kész legyen a gluténmentes pizzám :)


abszolút finom lett:) mondjuk annyit hozzátennék, hogy a tészta ízvilága nem olyan, mint a megszokott búzalisztes. kicsit a tortilla ízére emlékeztet. de isteni volt látni, megszagolni, megízlelni és elfogyasztani is. a családban mindenkinek elnyerte a tetszését. és a legjobb az egészben, hogy kevesebbet eszel belőle, mint a "rendes" lisztesből :)
Anyuval beszéltük, hogy mivel keményebb a tésztája, legközelebb paradicsomszósszal fogjuk meglocsolni vagy rizstejszínnel, mert akkor lehet, hogy kicsit megszelídül és lágyabb lesz a tészta. Vagy amit én találtam ki, hogy bolognais raguval fogjuk megsütni. 
alig várom a következő pizzasütésünket :)


Nincsenek megjegyzések: