2012. április 22., vasárnap

gombócok és főzelék

kicsit belassultam az utóbbi időkben. de sajnos, ahogy közeledik a vizsgaidőszak, az én teendőim is halmozódnak. bár ezt nem kell ecsetelnem senkinek sem szerintem, mindenki tisztában van vele, hogy milyen is a szorgalmi időszakok utolsó pár hete.

jó híreim vannak a diétámmal kapcsolatban. a bőrpírek megszűntek teljesen. a biorezonanciás kontrollok eredményei szerint közelítenek az értékeim a normál felé. abszolút boldog vagyok, hogy tényleg megéri ez a diéta és használ is. mondjuk, most elkaptam egy hasmenéses - hányásos "jótékony" víruskomát. hááát semmiféle szívem csücske hatást nem váltott ki.
a héten már olyan kezelést kaptam, ami nemcsak a tejfehérje méreganyagait üríti ki, hanem a liszt, a cukor és az élesztőét is. mondjuk azért másabb is volt a közérzetem utána, azért csak másabb dózis, mint egy egyszerű méreganyag jelzésküldés.

a múlt héten itt a koliban főzőcskéztünk az egyik nagyon kedves lakótársammal. Anyukám egyszerűen nagyszerű húsgombóc levesét készítettük el, mert már olyan "levesezhetnénk kedvünk" volt. itt szeretném megjegyezném, ez Anyukám vendégváró levese, mert egyszerűen, gyorsan elkészíthető. óóó és az ízvilág egyszerűen fantasztikus. máris mesélem, hogy hogyan csináljuk meg ezt a kis csodát.
szóval előveszünk egy hatalmas fazekat. majd a fazék méretétől függően, mondjuk legyen nagyobb típus, teszünk bele kacsazsírt, mi kettő nagy kanállal tettük ezt. felolvasztjuk a fazékban. közben 3-4 szál répát, 2 szál zöldséget és egy pici kis karalábét felvágunk. A répa és a zöldség legyen karikára, a karalábé meg kockára. ezeket szépen megpirítjuk a zsíron. Majd, amikor már átüvegesedtek, felöntjük bő vízzel. Ez legyen a te tetszésed, de attól függ mennyi levest szeretnél :) Aztán só, bors és fokhagyma bele. Hagyjuk főni, forrni, kinek, hogy tetszik.
Közben egy tányérban egy tojást felverünk. Teszünk bele 2-3 maroknyi darált húst, Kukoricalisztet, sót, borsot és fokhagymát. És akár még kicsi pirospaprikát is. Ezt szépen összedolgozzuk, majd hagyjuk összeállni. Várunk arra, amíg a levesalap nem kezd el forrni. Ha már nagyon forr, akkor a várakozó husis részből a kezünk segítségével gombócokat formázunk. Nem kell sokat felvenni, szemre el tudod dönteni, hogy nagyok vagy kisebb gombócok lesznek. És husigolyókat gyúrsz belőle egyenként, majd egyesével beledobálod az éppen forrásban lévő levesbe. 
Várod, hogy a gombócok feljöjjenek. Ha ügyes voltál, hamar megfőnek a gombócok és feljönnek a leves tetejére:) Utóízesítésként tehetsz a levesbe még szárított metélőhagymát is.
Kísérletezésként mondanám, hogy tényleg forrásban lévő levesbe tedd a gombócot bele, mert szétesnek és kb. ilyen húsdara leves lesz belőle. Ízre nagyon finom mindkét esetben, de ugye gombócokat akarunk.
Illetve, ha nincs sok időd vagdosni a zöldségeket, akkor mirelit vegyes zöldséggel is csinálhatod, úgyis nagyon finom lesz. És tegyetek bele egy fej hagymát is, mikor a zöldséget felöntitek, nagyon finom lesz tőle a levesetek.


a másik nagy kedvenc receptem, amit még a diéta elején kísérleteztem ki, az a paradicsomos - kínai keles főzelék. lényegében olyan, mint a paradicsomos káposzta, csak kicsit teltebb az íze. most hétvégén megkívántam a főzeléket, gondoltam, akkor csinálok is. ilyenkor az van, hogy megfőzök egy hatalmas adagot és rájárok, amíg el nem fogy.
szóval vettem egy nagy kínai kelt, de kb. a felét használtam fel. összevágtam a leveleit kockára, majd beletettem egy hatalmas fazékba. erre rétegesen tettem még két közepes burgonyát kockázva. egy nagyobb fej hagymát kockázva és 3-4 gerezd fokhagymát szintén kicsire felaprítva. felöntöttem vízzel ezt az egészet és hagytam főni. közben még zöldfűszerrel megszórtam, kicsi só, kicsi bors és egy babérlevél.
amikor már láttam, hogy szépen megpuhultak a hozzávalók és elkezdett forrni a főzelékalap, beleöntöttem a paradicsomszószomat. hagytam, hogy picit összeérjen minden és csináltam hozzá rozslisztből meg olajból rántást. ezt szépen fokozatosan engedtem bele, hogy nehogy összecsomósodjon, majd vártam picit, hogy felrottyanjon a főzelék. és levettem a tűzhelyről. már 3 napja ezt eszem, de egyszerűen megunhatatlan.
a kezdeti időkben még nem adtam hozzá paradicsomszószt, mert natúran próbáltam ki. úgyis nagyon finom, de szerintem a kínai kelhez teljesen illik ez a paradicsomos opció, úgyhogy bátran próbáljátok ki, ha éppen kedvetek tartja.
és amúgy furcsa, hogy anno egy egyszerű kelkáposzta főzelékre vágytam, de akkor nem kaptam a boltban. aztán megláttam a kínai kelt, gondoltam baj nem lehet belőle. és tényleg nem is lett :)

a tegnapi salátás estém is csodásan sikerült főztem ki kemény tojást, majd felvágtam a kis lila tálamba. téptem bele jégsalátát. pár kis apró paradicsomot  és kockára vágott uborkát tettem bele. beáldoztam az ügy érdekében egy tonhalas konzervet is. aztán még egy répát is hozzáadtam a tálhoz dúsításként. megöntöztem pici citromlével és kapott egy kis zöldfűszert rá. hááát nagyon elvoltam a végén ezzel a zöldséges - tojásos - tonhalas salátával :)

majd még írok, ne aggódjatok! :)

Nincsenek megjegyzések: