2012. április 4., szerda

tripla világ

komolyan kezdem picit magam, hogy nem tudok minden egyes nap írni. nah, de talán oldhatom a kis lelki problémámat, hogy így bejegyzés keretében akár több ötletet, receptet tudok közzé tenni.  annyira kedvesek vagytok, mindig visszajeleztek nekem egy kedves mondattal vagy üzenettel, hogy tetszik a blog:) ezen esetben örülök, hogy olvassátok és találtok benne hasznos dolgokat. és érezhetem egy kicsit is, hogy elértem a célomat ezzel a sok sorral, bejegyzéssel. 
jóóóó, nyilván még nem évek óta írom, teszem fel a kis kreativitásaimat, de ezek az apróságok is abszolút számítanak, legalábbis nekem.

igazából most annyira sok dolog nem történt a diétában. vagyis a szokásos bőrpír megjelent, de most szereztem krémeket, talán besegít a gyógyulásban, kopp - kopp. mondjuk olyan fura, hogy egyik nap teljesen piros, másik nap meg már nem. és az a legdurvább az egészben, hogy szedem ezt a homeopátiás cseppecskét, de nem sok pozitívumot látok benne jelen pillanatban. mondjuk jövő héten megyek vissza kontrollra és akkor úgyis átbeszéljük, hogy mi a helyzet, miben kellene változtatni. már azon gondolkoztam valamelyik nap, hogy mi a manót ehetek meg, amiben van valami tiltott összetevő, de nem írják rá. de neeeem, ez nem következhet be, remélem. mindent átnézek, mielőtt megveszem, illetve még főzés, nyamizás előtt még egyszer, kicsit kezd ez kényszeres szokássá válni:)

nah, de gondolom kíváncsiak vagytok, hogy ma milyen kreálmányokat osztok meg. úgyhogy nem is csigázok tovább senkit sem, hanem akkor jöjjön az a bizonyos gasztronómia, mert ugye ez a fontos :)

a tegnapi napom kicsit rohanós volt, így nagyon meg kellett terveznem, hogy mit viszek magammal enni, illetve, hogy hol tudom egyáltalán gyorsan megenni. tegyük hozzá, hogy sosem szerettem tempósan enni, mert imádom kiélvezni az ételek, összetevők ízeit, aromáit, fűszereit. 
szóval  vettem a boltban kevert salátát, amit azért tartok jónak, mert a jégsaláta már kb. 400Ft-ba kerül és abban csak zöld van. nos ebben volt répa, kukorica, zöld, lila meg igazából elég sokféle szín meg zöldség, ha szigorúan pontos akarok lenni. hozzátettem egy kis tonhalat. apropó találtam egy újabb szójamenteset, ami kerek, de a márkát nem tudom megmondani, de kerek a doboza, ha ez valakinek segít. legközelebb leírom, ha veszek:) összekevertem, de rájöttem, hogy valami nem az igazi. úgyhogy adtam hozzá kis kukoricát még, paradicsomot. no meg persze kis olívaolajjal meglocsoltam és zöldfűszer. másnapra összeértek az ízek. nem kezdem elmondani, hogy milyen érzések kaptak megerősítést, miközben ezt ebédeltem.
és ne felejtsük el utána az ebéd utáni zabtejes kávémat, mint megkoronázása az élménynek. most mondjam, hogy 8 -ig éhes sem voltam?:) és negyed 2-kor ebédeltem. 


aztán este valamilyen édességre vágytam. néztem a kis hűtőpolcomat a koliban. husit nem kívántam, zöldet sem. óhááát van zabpelyhem meg rizsitalom, miért ne lehetne egy kis kakaós- zabpelyhes rizsital ?:) megmelegítettem a kis lila tálkámban a rizsitalt keserű kakaóval. miután a mikró offolta magát, elkevertem a kakaót, ami nem olvadt meg teljesen és tettem bele egy kis xilittet, hogy édes legyen. bár hozzátenném, hogy a rizsital abszolút édes, szóval nagyon sokszor kihagyom ezt a növényi cukros rituálét. és persze a végén szórtam bele isteni zabpelyhet. ahogy eszegettem, elkezdtem gondolkozni, hogy vajon ki találta fel a zabpehelyt? márcsak azért, mert feleségül mennék hozzá, ha mondjuk kifejlesztené a mogyorós változatát is:) 
tudom, hogy sokra vágyom, de azért mégis lenne még egy alternatíva és akkor lehet nem kakaóznám be. mondjuk lehet, hogy a végén én fogom a hétvégén megalkotni és akkor hellóhírnévgasztronómia ;)

és a mai csodaétel, amit azért harangozok így be, mert májas dolog lesz. minimális háttértudás az életutamhoz, hogy notórius májevő vagyok. ami azt jelenti, hogyha valaki alternatívaként azt kínál fel, akkor egyértelmű, hogy mit választok. majd következő posztban leírom a házi májkrémünket, a világ egyik legjobb boldogsághormont keltő találmánya és persze ez  is az Anyukám érdeme:)
szóval a borsós - bolognais májról bővebben: megcsináltam a májpörköltet pirospaprikás hagymás alappal, de hozzáöntöttem a mirelit borsót is, miközben puhult a máj. majd, amikor a két alkotó megpuhult igazán öntöttem hozzá paradicsomszószt. mondjuk én ezt már pürének mondanám, mert annyira sűrű és jó a minősége. zárójelben megjegyezném, hogy sajnos nem a Nagyimé, mert nem tudom cipelgetni városokon át, de a sparban a saját üveges termékükre gondoltam :) összekevertem és amikor felrottyant befűszereztem bazsalikommal, sóval, fokhagymával.
igazából ez a régi bolognais májam újabb verziója, hiszen borsó van benne. nagyon pikáns és egyáltalán nem lehet benne domináns ízként érezni benne a májat. ezt csak azért mondom, mert rengeteg ember körülöttem utálja a májat, amit megértek, de megkóstoltattam velük ezt a receptet és nem tiltakoztak ezek után. 
csináltam hozzá a megmaradt saliból egy vegyes salit. összetevőit nézve, a zacskós saláta maradéka, amit fentebb írtam, de csak a natúr részéből salit. ezt most úgy kevertem, hogy sok kukoricát adtam hozzá, paprikát meg zabpelyhet. szokásos olívaolaj és zöldfűszer. 
abszolút passzolt a két dolog egymáshoz. konkrétan repetázgatok belőle. de remélem, hogy holnapra is marad azért belőle:)

úúú,de megkívántam egy kis májas hurkát. azt hiszem tudom, mit rendelek otthoni menünek, ha pénteken hazamegyek:)

Nincsenek megjegyzések: