2012. április 1., vasárnap

kísérletezés


óóóhááát úgy látom megint sikerült nem naponta írnom. de talán kárpótolhatlak benneteket azzal, hogy duplázok vagy triplázom a receptekkel.
pici önvallomásom az elején, hogy talán ott akadt el a múltkori csepp történetem, hogy csökkent az adagom belőle, mert nem voltam annyira jól. nos jelentem, jobban vagyok. már nincsenek bibis tünetek, a közérzetem szuper... és pörgök, mint a legújabb és legszínesebb búgócsiga :)
az ekcémás bőrpíreket sajnos nem tudtam megszüntetni. de ezek is enyhültek, legalábbis a pirosságuk. a héten ettem füstölt, főtt tarját és kicsit rosszul jártam. mert eddig semmi negatív vonzata nem volt, ha salátához vagy kiegészítőnek a puffasztott rizsem mellé azt nyamiztam. de most úgy néz ki, hogy ez is kicsit bezavart a tejfehérjementes diétába. gondoltátok volna, hogy ez is tartalmazhat sovány tejport? vagy ami még jobb, hogy nyomokban tejet és szóját tartalmazhat? ma olvastam vásárlás közben. mondom, kösziii és így tartsa be az ember a diétáját.
nem vagyok amúgy elkeseredve, mielőtt azt gondolnád, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem akartam most húsvét körül sonkázni. viszont remélem, hogy Nagypapó isteni finom házi sonkájába nem lesz semmi plusz adalék és akkor valami kis finomság nekem is csusszan:)
szoktam mondani, hogy gasztronómiai orgazmust tudni kell okozni vagy nincs igazam?:D

nah akkor recept-recept-recept:D

spenótos-zöldséges rizs sonkával (csak figyelj a sonka összetételére)

szóval úgy kezdődött minden, hogy megkívántam a rizst és nem tudtam ellentmondani és nyomós érvet felhozni, hogy miért ne főzhetnék ki. szóval egy nagy bögre rizst megpirítottam olívaolajon és mikor szépen üvegesedett, akkor felöntöttem dupla csésze vízzel, pici zöldfűszert bele és hagytam, hogy rotyogjon. közben a spenótot is egy külön lábasban felmelegítettem egy pici olívaolajon. mikor már láttam, hogy fél rottyanós állapotban van, akkor öntöttem hozzá rizsitalt (mert ugye rizs - és zabtejszínem sem volt most itthon) meg adtam hozzá egy kis xilitet, hogy édes legyen. amúgy utóbbit nem muszáj, csak nekem Anyukám mindig cukrosan csinálta, szóval megszokás nagyúr. ezt hagytam, hogy egyben felrottyanjon és máris készen, levettem a tűzhelyről. utána lira margarinban a vegyes zöldséget megpároltam. tettem rá egy kicsi fokhagymát, hogy finom legyen az íze. de mondanom sem kell, hogy margarinon párolva csodás ízvilágot kapunk.
nah mikor mindegyik alkotóelem készen volt. elkezdtem szépen felkockázni a sonkát. elővettem a csodalila ikeás tálamat, ami hasonlít egy müzlis tálhoz, de inkább leveses és rétegesen építkeztem: rizs, zöldség, spenótszósz és a tetejére sonka. majd a végén összekevertem.
mondanom sem kell, hogy bepuszilgattam. de annyira laktató volt, hogy amit elsőre kiszedtem kétszerre tudtam megenni, pedig nagyon éhes voltam.

tegnap pedig borsós - padlizsános húsit csináltam egy kedves barátosnémmal. ugyanis csajos napot tartottunk és megígértem, hogy főzünk valamit. ő még sosem kóstolt ilyet, szóval kihívás volt a javából.
szépen felszeleteltem a 3 padlizsánomat kockára. majd a hagymákat, fokhagymákat is. egy serpenyőben a hagymát megpirítottam és beletettem a felvágott padlizsánokat meg a mirelit zöldborsót. pici vizet öntöttem alá, hogy ne égjen meg. hagytam, hogy szépen megpárolódjon. a végén adtunk hozzá egy kis fokhagymát meg egy pici sót is.
aztán a darált husit megmostam vízben, hagytam lecsepegni, közben megcsináltam a hagymás pörkölt alapot és hozzáadtam a húst. hagytam, hogy itt is szépen átpuhuljon a husi. majd a végén fokhagyma, bors, só és készen is vagyunk.
a következő fázis, hogy a kész pörköltet összeöntöttem a finom borsós - padlizsánnal. és tálalásra készen is voltunk. amikor barátnőm megkóstolta, hááát a kiadott hangot nem felejtem el sosem: "hmhm...ez isteni finom:)"
szóval a padlizsán finom, borsóval még jobb. bár ezt az opciót most csináltam először, mégis bevált. eddig csak natúr padlizsános hús volt a favoritom, de fogok még ezzel a recepttel kísérletezni, ha éppen úgy van kedvem.
és persze ne felejtsétek el, ha valaki egy kicsit lágyan kívánja ezt a finomságot, zab - vagy rizstejszínnel is fel lehet locsolni és máris másabb az egész ízvilág.

lehet, hogy cukkinit csinálok holnap, hmhm :D
nah majd írok.


Nincsenek megjegyzések: