2012. március 28., szerda

dupla élvezet

nos, kicsit megcsúsztam a bloggal meg a mostani napokkal. betettek a cseppek, mert elég rosszul voltam a hétvégén, ami pedig eléggé pörgős volt. de végül hétfőn megoldottam a problémát, felhívtam a doktor bácsimat, aki végül csökkentette az adagomat ebből a csodacseppből. úgy néz ki, hogy talán hatásos lesz.
illetve picit pótoltam az egyetemmel kapcsolatos dolgaimat, szóval bocsi, ha vártátok, hogy írok meg receptezem. cserébe 2 recepttel ajándékozlak meg benneteket. remélem, tetszeni fog.

zabpelyhes - zöldséges tonhal saláta

kirándulásra készítettem, fogalmam sem volt, hogy mit vigyek nassolni, mert ugye szendvicseket meg csokikat meg minden ilyen butaságot már nem vihetek.
szóval kibontottam egy szójamentes tonhal konzervet még szombat este. beletettem a kis műanyagdobozomba, majd vágtam rá sok apró kis paradicsomot, uborkát. öntöttem rá zabpelyhet. mondom próbacseresznye, elrontani csak nem fogom...

utána meglocsoltam kis olívaolajjal, citrommal és a végén tettem rá egy pici zöldfűszert is, hogy azért valami pikánsság is legyen benne.
nos, én tudom magamról, hogy kreatív vagyok, ha új dolgokat kell kitalálni. viszont nekem ez annyira bejött, valami isteni finom volt, de komolyan. a zabpehely, olyan szépen átveszi az olívaolaj és a tonhal olajának az ízét és közben összeér a fűszerekkel és a zöldségek levével, hogy valami mesébeillő, amikor kanalazod. aki egy kicsit is ínyenc, szerintem kedvelni fogja.


és a másik recepttel sem szeretnék adós lenni:D

zabpehelylisztes palacsinta
(mert ezt ígértem a múltkori bejegyzésben)


szóval 2-3 tojást összetörünk egy tálba, pici tengeri sót adunk hozzá, egy kis rizsitallal meglocsoljuk. (zárójelben jegyzem meg, szerintem ez a legjobb, mert a szójatejjel nem áll olyan jól össze, a zabitallal meg nagyon zabos lesz az íze...) ezeket összekeverjük.
majd a keverés után adjuk hozzá a zabpehelylisztet. ezt érdemes mondjuk 4-5 kanállal kezdeni, mert ahogy ezt is kevered, látni fogod, hogy mennyire lesz sűrű. ha nem nagyon keverődik, mert simán lehet, önts hozzá bubis vizet és kavargasd. megjegyezném, hogy a zabpehelylisztnek teljesen más az állaga. szóval ne ijedj meg, ha mondjuk sok a 4-5 kanál, bátran önts hozzá vizet és keverd. össze fog állni. ez kb. 4-5 palacsinta lesz, mert egy púpos evőkanál kb. 1 palacsintának felel meg. ezt Anyukámtól tanultam:)

ha ügyes vagy palacsintatészta állagúra keverted ki. tudod, ne legyen túl folyós, se túl "nehéz", az a pont feles állapot. én szoktam bele pici olajat rakni a végén, hogy ne ragadjon le. cukor helyett xilitet használok, ha akarok beletenni egy kis édeset a palacsintatésztába. de amúgy mostanában nem szoktam, mert a töltelék elég édes és meg sem érzem, hogy nincs a tésztában valami cukorféleség. meg szerintem le is ragasztja a tésztát, a manó fog itt ragasztóval játszani.

majd, ha ez kész, ahogy szoktad a hagyományos palacsintát is, süsd ki. pici olaj vagy zsír a serpenyőbe, adagolod a palacsintatésztádat a serpenyőbe merőkanalanként:) arra vigyázz, hogy ne sokat merjél fel a folyós tésztából, mert akkor nagyon vastag lesz és nem fog jól átsülni.
ha mindent betartottál, láss csodát, csodaszép, illatos palacsinták kerekednek, sülnek a serpenyődbe. amúgy, ha elsőre nem sikerül szép barna-sárgára sütnöd, ne aggódj, még szoknod kell a liszt állagát. de ahogy gyakorlod, menni fog. és mindig akkor fordítsd meg a másik oldalra, ha már érzed a csodás illatát:)


ízestésként használhatsz bármit. általában keserű kakaót és xilitet szórok bele és utána tekerem be, mivel cukormentes életmódon is vagyok. nagyon finom, főleg, amikor a cukorpótló ropog a fogam alatt. és igazából 2-t megeszel belőle és teljesen televagy:)
mondjuk most legutóbb egyik barátnőmnél ettem cukormentes szilvalekvárt és tettem is palacsintába. jajj istenkém, nagyon finom volt. nem túlzok, de szerintem megettem belőle egy negyed üveggel. hiába volt cukormentes, nekem annyira édes volt, hogy igazából etette magát, mert már annyira vágytam valami édes nasira:)


nah délután egy palacsinta, mit szólsz hozzá?;)
varázsolj te is finomat:)





Nincsenek megjegyzések: