2012. március 21., szerda

életmód újratöltve


akkor be is tartom, amit ígértem és ma elkezdem a blogot rendszeresen írni, illetve frissíteni. arra gondoltam, hogy nem szokványos gasztroblogot akarok vezetni, hanem valami olyasmit, ami emberközeli lehet. és szerintem ez kell. legalábbis én így gondolom. de majd, aki olvassa vagy kommentel, úgyis visszajelez, hogy mi az igény.

szóval az indok, hogy receptblog lesz onnan jött, hogy december elején megállapították, hogy allergiás vagyok pár olyan alapvető élelmiszer alapanyagra/összetevőre, ami elvileg nélkülözhetetlen a mindennapi étrendünkhöz. most gondolom nagyra nyitottad a szemed, hogy vajon mik lehetnek ezek és ezt hogyan lehet megoldani...

szóval a gonosz bűnözők a tejfehérje, a bl -55 - ös liszt, a cukor és az élesztő voltak. felhalmozódtak a szervezetemben és már nem nagyon tudtak lebontódni. elég sok bibit okoztak nekem a hétköznapjaimban, amiket addig mindig vírusokra, kialvatlanságra vagy csak valami kézenfekvő dologra fogtam, hogy ne kelljen tüzetesebben keresni az indokot. de szeptembertől a tünetek erősödtek és ezt már nem húzhattam.

el is mentem egy alternatív gyógymódokat alkalmazó klinikára, ahol végre kiderítették a probléma alapjait. és komolyan mosolyogva jöttem ki onnan, mert végre nem nagy boci szemekkel lestem, hogy miért nem jelez semmit a nutritív panel vérvizsgálat vagy éppen az allergia vizsgálatok, miért negatívak. holott tudtam és a körülöttem lévők is tisztában voltak vele, hogy valami nem stimmel.

nagyon fáradt voltam. ha kávéztam, bealudtam tőle. tudni kell, hogy imádom a kávét sok tejjel. nah mármost ugye tudjuk a kávénak azt a jótékony hatását, hogy élénkít jobb esetben...de nem ez történt. mikor megjelentek a kellemetlenebb tünetek, amelyek az emésztéssel függtek össze, elkezdtem tejcukorra diétázni, de ugye ez sem volt teljesen rendben. az elején még jó volt, jobban éreztem magam, aztán ez is hanyatlott. így elgondolkoztam, hogy akkor most mi is tulajdonképpen a probléma.

aztán jött egy ötlet, hogy biorezonancia. annyi mindenkitől hallottam, hogy nekik bevált. meg tudták mondani, hogy mi a bibi. végül rászántam magam egy alapos kivizsgálásra és tényleg megkaptam a diétát: tejfehérjementes életmód + komplex diéta.

mielőtt még kétségbe esnél, hogy tejfehérje, bl - 55 liszt, cukor és élesztő kerülése esetén mit ehetek, jelentem, nem hangzik ez olyan durván, mint ahogyan azt első olvasatra gondolod. nyilván én sem gondoltam azt, hogy egyszerűen fog menni, sőt kételkedtem is, hogy lesz-e elég kitartásom, erőm.
ugyanis mindig belekezdtem diétákba, mert utóbbi időkben felkúszott rám plusz 10 kg és ugye hiú nőként látjuk magunkon, hogy van egy kis úszógumi vagy éppen feszülnek a nadrágok. de ezek a diéták valahogy nem működtek. mindig kerestem a hibát, magamat is analizáltam, hogy talán nem vagyok elég kitartó. aztán elkezdtem gondolkozni, hogy talán anyagcsere probléma, mert rendben van, hogy nem vagyok nádszál, de nem próbáltam mindig is egészségesen étkezni.

szóval meglett az eredményem decemberben és elkezdtem másnap a diétát. a családom abszolút elfogadta a helyzetet. nekem is el kellett döntenem, hogy mit akarok. tényleg vállalom-e ezt az életmódváltást dacolva a nehézségekkel vagy maradok ebben a rossz állapotban és dolgozom a saját szervezetem ellen. és döntöttem.

3 hónapja megy a diéta mostmár. megszűntek a rossz tüneteim. a közérzetem olyan, mint egy évvel ezelőtt, az igazi kedvem, amelyről mindenki megismert, visszatért. 12 kg-mal könnyebb vagyok, ez kicsit megdobta most az önbizalmam, hogy nem vagyok akaratgyenge.

és elmondanám, hogy egyáltalán nem volt nehéz lemondanom azokról az ételekről, finomságokról, amiket régebben ettem. ma már nem fogyasztok semmilyen tejterméket, nem eszem kenyeret, tésztát, péksütiket, sütiket és még sok mindent. DE tudok helyette mást enni és tegyük hozzá, hogy nem puffadok és ugyanúgy tudok finomakat és jókat enni.

tudom furcsán hangzik ez egy szokásos nyamizónak, de higgyétek el, ha fejben eldől a dolog, akkor onnantól már nem lesz nehéz. a boltban is vásárlás közben az agyad is rááll idővel, hogy csak azt látod meg, amire neked szükséged van. érdekes mechanizmus ez, sosem hittem volna.

nos tudom, hogy recepteket ígértem. de úgy érzem pár dolgot le kell írnom, ami fontos lehet, hogy tudjatok. főleg, ha valaki olyan olvassa, akinek hasonló problémája van, talán picit tudok segíteni a kezdeti nehézségekben, mert nekem egyedül kellett kitapasztalnom, hogy mit, hogyan, merre.

de igazából próbacseresznye és ez mekkora piros most.

holnap folytatom, ígérem:)



Nincsenek megjegyzések: