2012. augusztus 21., kedd

véletlen pörkölt lett...:)

ahogy ígértem, írom a recepteket folyamatosan. ma kettőt fogok közölni, hogy azért maradjon a jóból máskorra is :) valami olyan finomságra gondoltam, ami abszolút véletlenül született és mégis az egyik kedvencem lett...:) ez pedig a tarja pörkölt salátával és krumplival!:)

a sztori úgy kezdődött, hogy husit vettem a boltban és át szerettem volna sütni a tarját, mert a múltkori akcióm olyan finomra sikeredett. abszolút büszke voltam, hogy rezsón is is lehet isteni finom sült tarját csinálni szemben Anyum sütő opciójával:)
 természetesen ezúttal is elővettem egy lábast. belevágtam egy hagymát, pár gerezd fokhagymát és megpirítottam olívaolajon. majd véletlenül bepirospaprikáztam. mondom, ebből sem lesz átsütött tarja. de gondoltam pörköltnek csak jó lesz. így beletettem a szép 4 szeletet a lábasba. majd vártam, hogy szépen átpuhuljon a husi. közben azért kis só, bors, hogy érezzem a megfelelő illatokat.
kb. fél óra múlva készen is lett a véletlen pörkölt, de az íze. hmhm.... lehet, hogy többet nem fogok hadakozni az átsütéssel :)

közben azon filóztam, hogy mi legyen a köret mellé. találtam otthon krumplit, salátát, kukoricát meg miegymást. óóóóó, elkezdtek kattogni a kerekek és máris újabb lábas elő, teleengedtem vízzel. tettem bele egy kis sót is.
felkarikáztam a krumplikat, miután szépen megpucoltam és bele a vízbe. majd feltettem forrni és vártam, hogy csodajó illat szállingózzon a konyhában. ez elég hamar megfő és elég könnyen le is tudom róla a vizet borítani, így nem nagy kaland krumplit főzni (ezt aggódó kezdő szakácsjelölteknek írom:)).

és persze ne vesszen semmi sem kárba, így az itáliai salátát és a kukoricát is átmostam vízzel, majd szépen összekevertem egy külön tálba, hogy alakuljanak az ízek.

aztán mikor minden elkészült, szépen beletettem a szuper lila tálamba és máris nyamizhattam az ebédemet:)
szerintem nem sok idő megcsinálni és elég laktató is. a fiúk meg alapból kedvelnék, mert sok minden finomat eszegethetnek:) nekem csak egy kovászos ubi hiányzott hozzá:)
megjegyezném, hogy a lakótársamnak nagyon ízlett ;)



  

Nincsenek megjegyzések: