2012. augusztus 23., csütörtök

krumpliságok

kedves kis Olvasgatóim, 


abszolút nagy meglepetést okoztatok nekem. ahogy beléptem az indítóoldalamra, már azt láttam, hogy majdnem 1800-an látogattátok meg, illetve olvastátok a kreálmányaimat. igazából, nagyon hálás vagyok Nektek, hogy ilyen lelkesen és szorgosan követitek a történéseket. komolyan, már lassan kezdem elhinni, hogy elérhetem a 2000-es olvasottságot.

amúgy az a durva, hogy a blog csak a saját kis szórakoztatásomra jött létre. vagyis, ha nagyon pontos és tényfeltáró szeretnék lenni, akkor a sorstársaknak és olyan érdeklődőknek, akik nyitottak az újításokra, az egészségesebb dolgok iránt kötelezően, illetve csak úgy:)

eme apropóból, hogy ilyen sokan olvasgattok, most egy olyan finomságot tárok elétek, amit abszolút egyszerű elkészíteni és szerintem mindenki talál benne valami kedvencet :) kicsit átalakítottam az eredeti receptet, hogy tényleg ehető legyen ételallergiások számára is.

készítsünk rakott krumplit egyszerűen és kreatívan. nos, kb. fél - 3/4 kg krumplit pucoljunk meg, vágjuk fel karikára. tegyük bele egy lábasba, engedjünk rá vizet, pici só bele és mehet a tűzhelyre főni. zárójelben megjegyezném, hogy a krumplimennyiség függ attól, hogy mennyi embernek készül a rakott csoda és, hogy mekkorák ezek a burgonyák. természetesen, ha óriásiak, akkor inkább kicsit kevesebbet, nehogy úgy járj, hogy nem fér bele a jénaiba :D
majd mikor szépen megfőtt a krumpli, öntsük le a vizet és hagyjuk picit hűlni. 

a következő lépés legyen az, hogy 5 tojást megfőzünk vízbe. majd, amikor kész, hideg víz alá és pucolás. kaptam egyszer egy szuper tippet, hogy az oválisabb részén kell megtörni (vagyis, ahol van egy kis hely), mert akkor könnyebben tudjuk leszedni a héját. mondanom sem kell, hogy azóta nagyon profin pucolok tojást:)  
mivel szeretem az összhangot akár formákban is, így a tojásokat is karikázzuk fel.

szoktam még beletenni párolt vegyes zöldséget. ezt úgy csinálom, hogy olívaolajon megpárolom a mexikói vegyes zöldséget és közben szálasra hagyott hagymát adok hozzá, hogy finom legyen. a hagyma mennyisége attól függ, hogy mennyire szereted. két közepes fejet szoktam beleaprítani. 
párolás közben fokhagymát, sót és borsot adok a zöldségekhez. és ha van, akkor zöldfűszeres csodából, hogy az ízeket még jobban kiemelje. ha szépen megpárolódott, hagyom picit hűlni.

és következhet a kreatív rendezgetés egy közepes jénai tál társaságában. az aljára teszünk egy sor krumplit, majd erre egy bő sor vegyes zöldséget és a tetejére tojást. majd ugyanezt megismételjük, amíg a jénai kiterjedése engedi. 
a trükk, hogy a tetején krumplinak kell lenni, amire rácsorgatsz egy tojásos - rizstejes öntetet, hogy még finomabb legyen. ez kb. úgy készül, hogy egy kis tálba felversz egy tojást és minimális rizstejjel vagy zabitallal felöntöd, de éppen csak:)

majd betesszük a sütőbe és 180 - 200 fokra és addig sütöd, amíg nem érzed az illatát és persze nem látod, hogy szépen barnul a teteje:)





Nincsenek megjegyzések: