2012. augusztus 23., csütörtök

színkavalkád bolognaival

amikor kicsi voltam, mindig kinevettem az Anyukámat, amikor azt kérdezte, hogy mit főzzön. gondoltam, hogy egy konyhatündérnek nem lehet probléma. tudtam, persze azt is, hogy a kedvünkben szeretne járni. de azt is mondta, hogy azért legyen változatos a főzés meg a sütés is, de ez sokszor nehéz.

bizony-bizony eljutottam én is oda, hogy megértettem és egyben tapasztaltam is, hogy nem sétagalopp a menü kitalálása meg a változatosság sem. de mivel Anyukám tényleg egy modern nőszemély, ezért úgy döntöttem, hogy felveszem a versenyt a kihívásokkal és megpróbálok nyerésre állni :D
ez azért is nehezebb az esetemben, mert ugye sok olyan dologra kell figyelnem, ami nem kerülhet bele az étrendbe, mert akkor nemvárt mellékhatásokkal kell számolnom. de büszkén jelenthetem, nem éhezem és ötletekben sincs egyelőre hiány :) kopp - kopp :D

amikor kinyitom a fagyasztót és a húsok között hűsölök a nagy melegben, mindig ez a kérdés jut eszembe: "ma mit főzzek? mit ennék?:D". most éppen egy kis bolognais husit  salátával kívántam meg. így kivettem a darált husit és kiolvasztottam.

feltettem egy nagy fazékba pörköltalapnak hagymát és fokhagymát pirítani. amikor már átüvegesedett, tettem rá pirospaprikát. majd pici vízzel felöntöttem, hogy ne égjen oda. kevés só, bors és bele a husi. hagytam utána, hogy kellemes illatok járják át a konyhát és átpuhuljon.
amikor fél kész állapotban volt a husi, rájöttem, hogy kicsit többet akarok ettől a bolognaitól és elővettem a fagyasztóból a mexikói vegyes zöldséget, beleöntöttem egy jó adagot. majd hagytam, hogy a zöldség és a husi együttpuhuljon.

amikor már majdnem kész volt a zöldséges husi, akkor öntöttem bele a paradicsomszószt. szépen elkevertem, szórtam bele bazsalikomot, pici sót és fokhagyma granulátumot. megvártam, míg felrottyan és lekapcsoltam a pörköltet. 

utána gyorsan kicsomagoltam a saláta keveréket egy nagy tálba. adtam hozzá kukoricát és paradicsomot, hogy dúsabb legyen. majd összekevertem.

kicsi saláta a tálba, rá egy kis bolognai és béke, boldogság az élet máris :) teszem hozzá, hogy abszolút laktat, hiába saláta a köret hozzá és sokszor az az érzésed, hogy szednél még :D


 

Nincsenek megjegyzések: