2012. augusztus 21., kedd

lyukacsos finomság

az úgy történt, hogy egyik nap felkeltem és megkívántam a gofrit. sosem gondoltam volna, hogy egyszer erre vetemedek. de úgy látszik, egyszer mindenki életében eljön az a pillanat, amikor nem tud ellenállni a csábításnak....:)

mondjuk a rizstejes fagyit adtam fel ezért a gondolatomért, de végül nem bántam meg, mert azt hiszem kezdő gofrisütőkként az egyik barátosnémmal, nem panaszkodhatunk. mondhatni, ha dicsérheti az ember saját magát, kiváló ízeket és gofrikat kreáltunk egy hirtelen felindulásból.
természetesen azóta is tart a szerelem, de ez titok, senki sem tudhatja meg :) és szerintem sokkal egyszerűbb elkészíteni, mint egy palacsintát :)

elővettem egy nagy keverőtálat és 4 bögre zabpehelylisztet tettem bele. a bögre kb. 2,5 dl-es volt, hogy tisztázzuk a méreteket:) majd ugyanezzel a csuporral tettem bele 1 adag étolajat és 3 és fél pohár rizstejet. ha jól emlékszem az 1l-es rizstejem, majdnem el is fogyott teljesen :)
2 evőkanál xilitet, 1 csomag sütőport és fél kávéskanálnyi sót ebbe a folyós tésztába és kevertem, még szép folyós és csomómentes nem lett. úgy képzeljétek el, mintha palacsintatésztát csinálnátok, mert kb. olyasmi a bekevert gofri tésztája.
és azért jó ez a recept szerintem, mert nem kell hozzá mérleg, hanem elég egy pohár/bögre és jöhet azonnal a méricskélés ;) szóval elég praktikusan gondolkozó társaimnak mondanám...:)




miután tényleg megszagoltam, hogy isteni az illata, picit meg is kóstoltam, hogy finom. előmelegítettük a gofri sütőt és adagoltuk a gofri tésztát. ne tegyetek a merőkanálba túl sokat, mert akkor nem fog átsülni a tészta, csak a külseje. de ugye ezt mindig ki kell tapasztalni. 
ahogy észrevettem kb. annyit kell a formába tenni, hogy éppen ellepje és akkor nem lesz bibi az aranyló gofrikkal. 

sőőőőt kicsit bolondoztunk is, mert mikor már a felét megsütöttük, akkor tettünk a tésztába keserű kakaót. lekevertük, majd úgy sütöttük tovább a tésztát. igazán szép, sötétbarna gofrikkal találkoztunk a díszítésnél. 

a leírt összetevőkből kb. 22 - 26 db gofrit tudtok csinálni és abszolút finomak lesznek :) a tetejére tettünk cukormentes szilvalekvárt meg csináltam hozzá málnából és rizstejszínből málnakrémet. úúúúú, nagyon jól sikerült, telitalálat volt a zabpelyhes gofrikhoz :)




Nincsenek megjegyzések: