2012. június 17., vasárnap

zöldségleves másként...;)

tegnap akartam írni, de annyira sok programom volt, hogy nem jutottam géphez. azért ma mindenképpen igyekszem pótolni a hiányosságaimat. amit igazából nem hiányként foghatunk fel, de szeretek Veletek mindenféle újdonságot megosztani :)

kezdődött a napom a reggeli piaccal, ahol nagyon sok finom zöldséget és gyümölcsöt tudtam beszerezni szokásosan. igazából nagyon örültem annak, hogy kaptam pici sárgabarackokat, mert így majd tudok a héten vinni magammal, ha megyek suliba vagy dolgozni. és nemcsak 1-2 darabot. a diéta miatt ugye a cukrot is nagyon kell figyelnem. viszont ezek a barackok nem annyira édesek, így a gyümölcscukorszint nem lesz olyan durva, hogy nem ehetnék belőle többet egyszerre:) persze mértékkel, mielőtt elkapna a hév meg a dőzsölés :D

a másik nagy tegnapi vételem a karaj és a cukkini volt. azért írom őket egybe, mert a recept nélkülük nem jöhetett volna létre. szóval a sztori valahogy úgy kezdődött, hogy a héten már nagyon kívántam a brokkolit, de gondoltam majd veszek a piacon és csinálok brokkolikrémlevest. persze, ilyenkor már nincs szezonja és az ára sem a legvállalhatóbb. így az az ötletem támadt, hogy mi lenne, ha cukkinival váltanám ki. nos, igen magam sem tudtam, hogy létezik valamilyen cukkinikrémleves vagy valami hasonló, de próbacseresznye.
a karaj esetében pedig az történt, hogy a husikat is már a piacon szerzem be és az egyik pultnál szemtelenül kacsingatott felém az egyik. végülis, már régen ettem rántott husit, most miért ne?:) összebarátkozva a hentessel, levágta nekem a karajról a csontot és szépen fel is szeletelte a husikát és javasolta, hogy a csontot főzzem bele egy borsólevesbe. itt elkezdett forogni az agyam.

hazajöttem a piacról és eszembe jutott egy lehetséges variáció a sok zöldségből, csontól és miegymásból. nyári zöldséglevest készítettem, legalábbis így neveztem el az új csodát :D elővettem egy nagy fazekat, amibe tettem 2 nagy kanál zsírt és hagytam felolvadni, átmelegedni. mikor már sercegett tettem bele másfél fej hagymát szálasan és 3 kisebb gerezd fokhagymát. kicsit hagytam őket átüvegesedni. majd felöntöttem vízzel. kb. 3/4-nyire telítette el a víz a fazekat.
majd beledobtam a karajcsontot ebbe a hagymás vízbe. adtam hozzá egy kis sót, borsot. és hagytam, hogy a husi megpuhuljon. majd, amikor már villa kicsit belement a csontos husiba beleraktam az 5 közepes méretű, karikára vágott répát és hagytam, hogy bugyogjanak tovább.
amikor a répa már majdnem megpuhult, adtam hozzá 5 kisebb szem kockára vágott krumplit és 2 közepes, szintén kockázott cukkinit. és megvártam, hogy az utolsó zöldség transzport is megpuhuljon.
a végén még kicsi só, kicsi bors és kicsi fokhagyma granulátum és kész volt az ízek harmóniája a tökéletes levesben.

mikor megkóstoltam azt éreztem, hogy "ez igen!", a zöldségek szépen összhangba kerültek. semmiből sem adagoltam sokat vagy keveset és a csont belefőzése, nem volt buta dolog :) és végre nemcsak zöldség, karalábé meg répa van a levesben, mint a klasszikus magyarosban :) kicsit keleties érzetem volt :)
a kép nem sikerült valami túl jól, de az ízek mindent pótolnak ;)




Nincsenek megjegyzések: