2012. június 10., vasárnap

szívecskés - kakaós gluténmentes keksz

a sztori ott kezdődött, hogy az ételallergiásokat ellátó boltokban sem találtam megfelelő kekszet, amit nassolni lehetne néha, ha éppen eszembe jut, hogy valamit rágcsálnék. az egyik csodakeksszel úgy jártam, hogy tejfehérjementes volt, plusz az élesztő- és cukormentesség is megvolt, de a szójaleticin viszont befigyelt. úgyhogy feladtam a kekszes nassolást. 
végül jó receptet akartunk kreálni Anyummal, illetve kifejleszteni, hogy nassolhassak már, ha éppen Pesten vagyok.

szóval ehhez a kekszhez kell 5 dkg gluténmentes liszt. ezt a bioboltokban tudjátok beszerezni. nem olcsó, de nem kell belőle sok. ezt egy nagy tálban összekeveritek 11 dkg rizsliszttel és adtok hozzá kb. 3 kávéskanálnyi burgonyakeményítőt. és tegyetek hozzá még fél kávéskanálnyi sütőport is. kicsit kavarjátok össze, hogy a sok fehér por egyesüljön. még egy csipet sót is adjatok hozzá, mert Anyum szerint az ilyen sütikbe simán lehet tenni.
(amúgy a burgonyakeményítő helyett kukoricakeményítőt is használhattok. én azért ezt vettem, mert ezt találtam a bioboltban.)

egy másik tálban pedig 8 dkg növényi margarint (ligát) keverjetek össze xilittel. őszintén szólva mi nem mértük, hogy mennyi, mert ugye ez alapból édesebb, de tegyetek bele minimum 5 teáskanállal, ha édes kekszet akartok, mert a kreálmányunk nem lett olyan édes, mint ahogyan gondoltuk, de amúgy sem vagyok nagyon édesszájú :D
ha ezt szépen habosra vertétek, akkor a lisztes tálba tegyétek bele és keverjétek el. utána jöhet bele 3 dkg keserű kakaó. megint egy kis kavarás. de már ilyenkor is csodás az illata.

utána ehhez a kis sötét dologhoz adjatok fél deciliter rizsitalt vagy zabitalt és 1 tojást. jöhet az összedolgozás. kézzel tudjátok összetapasztani, keverni a masszát. körülbelül úgy kell a végén kinéznie, mintha egy hatalmas lapított gombóc lenne és amikor megfogod egyben marad (vagyis homogén lesz ez a massza). 
ha a sötét gombóc ragad a kezedre, mert miért ne tenné, akkor tegyetek bele egy kicsit az egyik lisztből és nyugodtan gyúrjátok, alakítsátok. a végén össze fog állni, ne parázzatok, csak kicsit tapad az elején, ez természetes.

mikor összeállt a lapított gombóc, betesszük pihenni egy órára a hűtőbe. utána kinyújtjuk a megdermedt gombócot. a nyújtódeszkát megszórjuk rizsliszttel, rátesszük a tésztát. amúgy szerintem érdemes a nyújtófát is megszórni egy kis liszttel, hogy ne ragadjon, illetve a tészta tetejére is tenni, hogy ne érjen meglepetés. vékonyra nyújtjuk, de ne nagyon vékonyra, ha tehetjük:)

a nyújtás után bármilyen formával tudod szaggatni a tésztát, nekem szívecske akadt a kezembe:D szépen beleraktuk tepsibe, sütőpapírra a kis szívecskéket. 170 fokon, előmelegített sütőben kb. negyed óráig sütjük és elég kis gusztusos sötét formák kerekedtek ki:)
teszek rá cukormentes szilvalekvárt egy kis kókuszreszelékkel és dőzsölök, ha már megtehetem:)







Nincsenek megjegyzések: