2012. május 20., vasárnap

zabpelyhes fasírt

kicsit megcsúsztam a blogolással, így utolsó szorgalmi hét első vizsgahét miatt, de most megpróbálok mindenkit kárpótolni, akinek hiányzott egy pöppet is a kis receptvilágom :)

nagy változások vannak a diétával kapcsolatban, ugyanis mostantól piacra járó hölgyemény lettem, aki szombat vagy vasárnap reggel korán kel, hogy lemehessen kedvenc zöldségeséhez:) amúgy nagyon élvezem, mert az egyik kedves barátosném is mindig velem tart és olyan jó kis pillanatokat tudunk varázsolni, hogy még a vásárlás sem rutin tevékenység. egyébként szuper jó ez a piacozás, mert kicsit visszaidézi a gyermekkoromat, amikor Anyummal hétvégente mentünk és vásárolgattunk a néniktől, bácsiktól.

lett egy kedvenc bódém, ahol mindenféle kimérős csodát lehet kapni. innen szoktam venni mostmár a kölest, a zabpelyhet és az aszalt gyümölcsöket. nagyon finomak és hozzá kell tennem, hogy jóval a bolti ár alatt vannak a termékek. 
illetve felfedeztem egy bioboltot is, ahol egy nagyon kedves idős néni az eladó. azért írok róla, mert tényleg azt éreztem, amikor először beszélgettem vele a termékekről, hogy nem a plusz eladásra hajt, hanem tényleg meg tudja mondani, mi lehet a jó a másik számára:) szóval ritka nincs, de még megtalálható Budapesten :)

egyébként  a diéta jól halad. voltam vissza kontrollon és megdicsértek ismételten. most bőrkezelést kaptam meg a szójára egy kúrát, mert a múltkor sikerült valami kakaós mandulát vennem, amiről kiderült, hogy csokival van megitatva. mondom kösziii, így aztán lehet diétát tartani, ha önhibámon kívül is mérgeznek :D nah,de sebaj, teljesen élvezetes volt a kezelés. nem volt semmiféle rossz mellékhatása ennek a kis bibinek szerencsére.

de visszatérve a recept ígéreteimre, gyorsan írok is, mert tanulni kellene, de nagyon nem visz rá a lélek. szóval péntek óta fasírt vágytam. így szombaton a piacon vettem sok darált húst és ma reggel nekiálltam zabpelyhes fasírtot készíteni. egy nagy tálba, átmosva beletettem egy kiló darált húst. tettem bele sót, borsot és fokhagymát ízlés szerint. majd 2 tojást belecsorgattam, hogy majd valami összetartsa. végül öntöttem hozzá zabpelyhet. mivel sok husit csináltam. kb. 3-szor adtam hozzá zabpelyhet érzésre. kb. addig kell öntögetni és közben összedolgozni, amíg nem lesz "nehéz" a husi tömeg. ezt úgy értem, hogy ha kiveszel egy kicsit a tálból, akkor nem esik le olyan könnyen a kezedről:)
elővettem a kis serpenyőmet, tettem bele  olajat és leveses kanállal vettem kis a húsiból a kezembe és gombóccá gyúrtam:) majd sütöttem, amíg nem szép barnák nem lettek. nekem olyan 32 db fasírtgolyó lett belőle, közepes méretben.

azt mondták nagyon kellemes illatok keringenek, mikor sütöttem:) hááát megkóstoltam és hasonló lett az íze, mint amit Anyum szokott csinálni. szerintem kis salátát meg krumplit fogok hozzá csinálni és repeszt mellé a tanulás:)
nah valaki kér belőle?;) 



Nincsenek megjegyzések: