2012. május 20., vasárnap

gesztenyés álom és gyors husi rizzsel, avagy hogyan dőzsöljünk :)

nah még két gyors receptet megosztok, mert nagyon elhanyagoltalak benneteket az utóbbi időben. ezek szerintem praktikus nyalánkságok, ha valamit nagyon gyorsan akartok és nagyon finomat, látványosan :)

szóval az egyik ilyen, egy kis nyalánkság, amelyet gesztenyés álomnak neveztem el. a trükk annyi, hogy veszünk egy bio gesztenyepürét, mert ebben nincs elvileg cukor. kiolvasztjuk, összetörjük vagy lereszeljük a reszelő nagyfokán és beletesszük egy formás kis edénybe. majd teszünk rá a felengedett fagyos erdei gyümölcsökből (ez a sparos eredi gyümi, amit már a kukoricadarás tortához is használtam), a végén pedig csepegtetünk rá egy fél doboz zab- vagy  rizstejszínt. és kicsit összekeverjük. irtó fincsi lesz, ha kicsit betesszük a hűtőbe. 
megmondom őszintén, hogy az állaga nem egy díjnyertes, mivel ugye a tejszín meg a gyümölcsleve harcolnak egymással, de az íze felejthetetlen és egész nap boldogság érzetet hagy a kóstolóban:)




a másik csodareceptem a gyors husi rizzsel. szóval itt annyi a teendőnk, hogy egy 2dl-es pohárban kimérjük a rizset, majd ezt olívaolajon kicsit átpirítjuk. amikor már szépen picit bebarnult, felöntjük duplán, azaz 4 dl vízzel, teszünk bele egy kis zöld fűszert és hagyjuk főni.
közben csíkokra vágjuk a husit, ami nekem tegnap disznócomb volt. és ezt is befűszerezzük borssal, fokhagymával  és marokkói csirke fűszerrel. nevess ki, de ehhez a hústípushoz is kiválóan illik :) majd ezt os szépen olívaolajon egy másik serpenyőben átpirítjuk. a végén, mikor már csak puhulni hagyjuk a húst, kis időre lefedjük. minimális levet fog ereszteni, ekkor tegyünk hozzá egy negyed doboz zabtejszínt és várjuk meg, amíg összeforrnak az ízek. 
szerintem elég gyorsan megvan, ha az ember gyors ebédre vágyik és még finom is:) szóval próbáljátok ki, mert nem fogtok csalódni:)

nah repülök, majd jövök még:)

Nincsenek megjegyzések: