2012. május 9., szerda

áfonyás kölestorta

ma volt egy kis időm nyalánkságot csinálni. úgyhogy arra gondoltam, hogy megosztom Veletek ezt a finomságot:) hétfőn hallottam egy szuper receptet és nem bírtam már ki, hogy ne csináljam meg. ma úgyis édességre vágytam, szóval orvosolnom kellett ezt az égető problémát!

ez a kis különlegesség nem más, mint a kölestorta. hmhm, furcsán hangzik mi? köles meg torta. sőőőt egyáltalán hogy lesz a kölesből torta. nos, nekem maradt egy nagyon minimális adag kölesem, körülbelül a zacskó 1/4-e. ezt beletettem egy kis lábasba és megöntöztem zabitallal, hogy jól ellepje. felraktam a tűzhelyre, hogy szépen megpuffadjanak a kölesszemek a zabitalban. útközben még öntöttem hozzá 2-szer, hogy ne legyenek nagyon kicsik. és tettem a forrásban lévő csodára egy kis fahéjat.
mikor megpuffadt a zabitalos köles, beleöntöttem egy műanyag tárolóba. szépen eloszlottam a dobozban. majd a tetejére szórtam aszalt vörös áfonyát. 
most éppen hagyom kihűlni, de majd beteszem a hűtőbe, hogy még jobban összeálljon, illetve, hogy felvegye az edény formáját. holnap majd veszek ki belőle egy kis szeletet és viszek suliba egy kis nasit:)
amúgy hidegen és mikrózva is egyaránt fogyasztható. 

megjegyezném, hogy bármilyen aszalt gyümit tehetünk bele, mert nagyon finom lesz. nah meg csak sima gyümi, például epret. annyira epres hangulatom van.
nekem azt mondták, hogy rizsitallal készítették, de nekem most zabital volt megbontva. elmondanám, hogy semmi probléma sincs a csere miatt. sőt állítólag tettek bele mézet is. mondjuk nekem nem szabad semmilyen cukros dolgot enni, inni, így kihagytam ezt az opció. de cukorpótlót sem tettem bele, mert nekem elég édes a zabital is.

döntsétek el, hogy milyen lett:) szerintem finom:D

 

Nincsenek megjegyzések: