2012. december 27., csütörtök

pizzatorta projekt;)

azt hiszem, hogy nem változok és még mindig imádom a pizzát:) csak ugye a bibi az, hogy sütni kell és budapesten még nincs sütőm...úgyhogy néha olyan érzésem van, mintha saját magamat kínoznám az érzéssel, hogy igen,de igenis kibírom, ha nem eszem hónapokig finomságot.

még nyáron volt egy kósza gondolatom, hogy felhívom a gluténmentes pizzériát és megkérdezem, hogy mi van a pizzatésztával, mert igazából már annak is nagyon örültem volna. természetesen addig sakkoztam a kis ötletemmel, amíg bepötyögtem a számot, bipp-bipp és kiderült, hogy bizony nem tudjuk az élesztőt kikerülni. mondtam, hogy köszönöm az infókat és a kedvességüket, hogy nem akarnak a rossz közérzet kellős szakadékába taszítani :D

no,de most itthon csücsülök és rettentően kreatív vagyok és ilyenkor nem bírok a sütő adta lehetőségekkel. így készítettem is a hétvégén egy csoda pizzatortát. igen, igen, igen, jól olvastad. nagyon merész, önző dolog volt, hogy tortázzak, de nem tudtam mit tenni :D

szóval kimértem 25 dkg gluténmentes lisztet egy keverőtálba, majd tettem bele mindenféle fűszert (oregánó, fokhagyma, só, bors) érzéssel, pár kanál olívaolajat, 1 tojást, fél sütőport és elkezdtem összekeverni. persze öntöttem még hozzá egy kis rizsitalt is, hogy ne legyen olyan nehéz összedolgozni a tésztát. de egyszerűen zseniálisan alakult, még pici rizslisztet tettem hozzá, mikor láttam, hogy picit nehezebben jön le a kezemről a tészta. mondanom sem kell, hogy még finomabb lett így a tészta.
elővettem a kis tortaforma sütőnket (ikeából egyenesen) és szépen belenyomkodtam a tésztát. előtte azért pici olívával bekentem a formát a tapadás elkerülése érdekében ;)

közben pedig megcsináltam a bolognai mártást, hogy igazi laktató legyen a nagy ötlet:)
rátettem a kis kerek tésztára a bolognait. betoltam a sütőbe 180 - 200 fokra, légkeverésre, majd pizzasütésre... és olyan illatok szálltak, hogy alig vártam, hogy kész legyen és tesztelhesse a család :)




Nincsenek megjegyzések: